INSTALACJE GAZOWE

Dla naszych klientów wykonujemy
  • montaż instalacji gazowych
  • regulacje i przeglądy
  • naprawę instalacji gazowych
  • wymianę zbiorników
  •  uzyskiwanie kopii duplikatu na zbiornik LPG

Oferujemy Państwu 2 rodzaje sprawdzonych i niezawodnych instalacji gazowych. Są to instalacje marki BRC i STAG.

BRC

M.T.M. to włoska firma z siedzibą w Tarnowie, posiadająca prawa do znaku towarowego BRC Gas Equipment. Jest ona światowym liderem w produkcji i sprzedaży komponentów oraz kompletnych systemów zasilania gazem. Samochodowe instalacje gazowe marki BRC posiadają 2 letnią gwarancję bez limitu kilometrów i dzielą się na 2 grupy:

1. Sekwencyjnego wtrysku gazu fazy lotnej:

-Sequent 24.11 -Przeznaczony jest do samochodów 3 i 4 cylindrowych wyposażonych w sekwencyjny wtrysk benzyny. Dzięki doskonałej integracji systemu gazowego z benzynowym, nie ma różnic pomiędzy jazdą na gazie a jazdą na benzynie. Dodatkowo mamy pełną kontrolę nad emisją zanieczyszczeń poprzez zapewnienie optymalnych warunków pracy katalizatora – system spełnia normy emisji spalin EURO IV i V.
-Sequent SDI- przeznaczony do Silników benzynowych wolnossące oraz turbodoładowane, 4 cylindrowe z bezpośrednim wtryskiem benzyny.
-Sequent P&D- przeznaczony do samochodów z wielopunktowym sekwencyjnym układem wtrysku benzyny- silniki benzynowe wolnossące oraz turbodoładowane 3,4,5,6 i 8 cylindrowe z wielopunktowym sekwencyjnym układem wtrysku benzyny.

2. Tradycyjne (mieszalnikowe):

-Just
-Blitz
-Just Junior
Są to instalacje do samochodów z jedno i wielopunktowym wtryskiem paliwa, wyposażonych w sondę lambda oraz katalizator.

SYSTEM GWARANCJI KRAJOWEJ ASSISTANCE

W trosce o klienta uruchomiono program pomocy użytkownikom BRC- system gwarancji krajowej assistance. Zapewnia on klientowi pomoc techniczną w przypadku nagłej awarii w czasie podróży w dowolnym miejscu w Polsce. Oczywiście wszystkie usługi wykonywane są za darmo w ramach gwarancji. Listę zakładów autoryzowanych na terenie całej Polski można znaleźć w książeczce gwarancyjnej, którą otrzymuje każdy klient po montażu instalacji.

STAG

Firma AC SA producent instalacji STAG jest wiodącym w Polsce i liczącym się na świecie producentem samochodowych systemów LPG/CNG.

Stag-4

– przeznaczony do wszystkich samochodów wyposażonych w silniki benzynowe do 4 cylindrów, w tym: turbo, system dolotowy bez przepustnicy Valvotronic; stosowany np. w BMW, full group, półsekwencyjny i sekwencyjny wtrysk benzyny.

Stag-4 plus

przeznaczony do wszystkich samochodów wyposażonych w silniki benzynowe o liczbie cylindrów od 1 do 4, w tym: system dolotowy bez przepustnicy Valvotronic (stosowany np. w BMW), turbo, sekwencyjny i półsekwencyjny wtrysk benzyny oraz full group.

STAG-300 plus

– przeznaczony do wszystkich samochodów wyposażonych w silniki benzynowe o liczbie cylindrów od 1 do 8, w tym: turbo, system dolotowy bez przepustnicy valvotronic; stosowany np. w BMW, full group, półsekwencyjny i sekwencyjny wtrysk benzyny.

STAG-4 QBOX

– przeznaczony jest do pojazdów z 4-cylindrowym silnikiem z pośrednim wtryskiem benzyny.

Instalacje gazowe Stag posiadają gwarancję:

  • elektroniki STAG ujawnione w okresie 24 miesięcy od daty instalacji bez limitu kilometrów, lecz nie dłużej niż 36 miesięcy od daty produkcji (data produkcji i instalacji jest zapisana w pamięci sterownika),
  • części mechanicznych (reduktor, wtryskiwacze itp.) kupionych od AC S.A. wraz z elektroniką STAG ujawnione w okresie 12 miesięcy (dla reduktora AC typ R01 – w okresie 12 miesięcy), nie dłużej jednak niż 24 m-ce od daty produkcji (znajdującej się na plombie gwarancyjnej).

DIESEL GAZ

Prawdziwą nowością na polskim rynku jest wprowadzenie instalacji gazowej do silników diesla. System Solaris Diesel gwarantuje minimum 10% oszczędności w stosunku do dotychczasowych kosztów. Dla pojazdów o zużyciu paliwa przekraczającym 10 litrów ON na 100 km i przebiegach przekraczających 100 000 km rocznie są to ogromne oszczędności. Dzięki takiemu rozwiązaniu otrzymuje się także inne korzyści, są to wzrost mocy i momentu obrotowego silnika

Efektywność systemu jest największa wtedy kiedy pokonujemy długie dystanse i wtedy kiedy silnik Diesla jest dobrze obciążony. System ten najlepiej sprawuje się w pojazdach ciężarowych, dużych maszynach rolniczych, traktorach, generatorach prądu i innych urządzeniach zasilanych silnikami Diesla . Przez dodanie LPG i ograniczeniu dawki ON w znaczący sposób przyczyniamy się do zwiększenia żywotności silnika poprzez niższe ciśnienia w elementach zasilania przy tej samej pozycji pedału gazu. Jest to bardzo ważny aspekt w pojazdach ciężarowych, które pokonują znaczne dystanse a naprawy systemów common rail nie należą do tanich.

Konstrukcja instalacji dodającej LPG w silnikach wysokoprężnych jest zbliżona do tradycyjnej instalacji LPG dla silnika benzynowego. Składa się ze zbiornika LPG wraz wyposażeniem ( zaworów lub wielozaworu umieszczonych na butli), reduktora parownika, zespołu wtryskiwacza gazu, czujników (map sensora, czujnika prędkości obrotowej silnika, czujników temperatury), przełącznika LPG oraz elektronicznej jednostki sterującej (ECU GAZ). Sterownik LPG jest odpowiedzialny za poprawne podanie gazu jak i kontrolę całego układu. W przypadku uszkodzenia jakiegoś z elementów bądź przekroczenia granicznej temperatury sterownik automatycznie wyłączy instalację. Silnik Diesla będzie wtedy pracował tylko na jednym rodzaju zasilania, czyli na ON. Rozwiązanie to w żaden sposób nie naraża silnika na jakiekolwiek uszkodzenie. Silnik bez załączonej instalacji, funkcjonuje jak typowy diesel, czyli jakby jej nie miał.

Dla przykładu wykonajmy prostą symulację:

Samochód ciężarowy SCANIA R500 EURO5, którego średnie spalanie ON wynosi 35,50 L/100km, po założeniu instalacji LPG spali ok. 27,50 L ON i 7,50 L LPG /100km. Przy założeniu że cena ON wynosi 5.58zł zaś LPG 2,54zł da nam oszczędność w wysokości 25,59 na 100 km. Jeżeli samochód pokonuje w ciągu miesiąca 10 tys. km zaoszczędzimy 2559,00zł.

MASZ PYTANIA? ZADZWOŃ DO NAS