Właściwy stan ogumienia jest niezmiernie ważny dla bezpieczeństwa jazdy, ponieważ pozwala na utrzymanie przyczepności zarówno podczas przyspieszania, jak i przy hamowaniu czy pokonywaniu zakrętów. Okaże się to szczególnie istotne w zimie, gdy często nawierzchnia jest pokryta lodem lub śniegiem. Do takich warunków można się jednak przygotować, decydując się na odpowiednio wczesną wymianę opon. W Lublinie i okolicach najlepiej w tym celu odwiedzić warsztat Auto Lux, oferujący krótkie terminy oraz przystępne ceny. Warto jednak pamiętać, że nawet komplet dobrej jakości zimowek może nie poradzić sobie na drogach o znacznym spadku. W takich sytuacjach nie obejdzie się bez montażu łańcuchów. Przekonajmy się, co trzeba o nich wiedzieć i sprawdźmy, jak się je poprawnie zakłada
Dlaczego warto korzystać z łańcuchów?
Łańcuchy założone na koła pozwalają na uzyskanie doskonałej przyczepności i sprawdzają się na nawierzchniach silnie oblodzonych albo pokrytych śniegiem. Muszą być założone przynajmniej na oś napędzaną, a więc w większości współczesnych aut przednią. Najlepsze rezultaty przyniesie jednak ich montaż na obu osiach, ponieważ kierowca zachowa pełną możliwość decydowania o torze ruchu jadącego pojazdu.
W jaki sposób zakładać łańcuchy?
Montaż łańcuchów wygląda podobnie w przypadku wszystkich kół. Cała operacja polega na opasaniu nimi opon oraz odpowiednim naciągnięciu. Najprościej zrobić to, kierując się dołączoną do nich instrukcją. Zwykle oznacza to ułożenie łańcucha na ziemi przy kole tak, by linka znalazła się po jego wewnętrznej stronie, a środek z przerwą w miejscu styku opony i nawierzchni. Następnie łączy się zapięcie linki, rozkładając jednocześnie łańcuchy na oponie. Po przesunięciu linki na tył opony naciąga się wstępnie łańcuch, przekładając wyraźnie oznaczone mocowania przez bloczki. Ostatnim elementem będzie dociągnięcie całości, które trzeba sprawdzić po przejechani krótkiego odcinka.