Korzystanie z własnych rowerów na wakacyjnym wyjeździe lub weekendowym wypadzie stało się popularne. By móc bezpiecznie dostarczyć jednoślady na miejsce, trzeba jednak skorzystać z bagażnika rowerowego, który uchroni je przed zniszczeniem i pozwoli na łatwe zdjęcie i zamocowanie sprzętu. Przed udaniem się w drogę bagażnik trzeba jednak zainstalować. Samodzielne założenie bagażnika jest wprawdzie opisane w jego instrukcji, lecz może być kłopotliwe, jeżeli nie można skorzystać z pomocy innej osoby. Rozwiązaniem może się okazać wizyta w dobrym warsztacie samochodowym. W Lublinie i okolicach najlepiej wybrać firmę Auto Lux. Przekonajmy się, jakie są rodzaje bagażników i sprawdźmy, czym się charakteryzują.
Rowerowe bagażniki dachowe
Najpopularniejszym rozwiązaniem pozwalającym na przewóz rowerów jest bagażnik dachowy. Składa się on z mocowanych do belek podłużnych rynienek, w które wstawia się koła, a także z uchwytu, który zaciska się na ramie roweru. Zaletą takich konstrukcji jest prosta budowa i przystępna cena. Wśród wad znajdzie się konieczność podnoszenia jednośladu na znaczną wysokość oraz spory hałas podczas jazdy, a ponadto wzrost zużycia paliwa.
Bagażniki na tył auta
Inną opcją może być zamontowanie bagażnika rowerowego w tylnej części auta. Może on zostać umieszczony na klapie albo na zainstalowanym w pojeździe haku. Bagażniki zakładane na klapie zmniejszają opory powietrza i nie wpływają na zużycie paliwa, są dość tanie i mają prostą konstrukcję, jak również ułatwiają przypięcie jednośladu. Korzystanie z nich w wielu przypadkach uniemożliwia jednak wyjmowanie wiezionych przedmiotów bez konieczności demontażu. Przy złym mocowaniu łatwo też o uszkodzenie lakieru. Bagażniki na hak są stabilne, wygodne i praktyczne, jednak okazują się również najdroższe.