Wymiana oleju silnikowego lub klocków hamulcowych to nie są skomplikowane czynności i bez problemu wykonasz je w każdym warsztacie. Jednak w przypadku niektórych usterek trudno jest ustalić przyczynę lub dokonać naprawy. Jedni mechanicy nie chcą się podejmować trudniejszych prac, a inni biorą wszystko, co nie zawsze kończy się zadowoleniem klienta. Jak wybrać warsztat samochodowy, który nie zawiedzie?
Oferta i podejście do klienta
Pierwsze, co należy brać pod uwagę, to oferta. Wygodniej będzie ci w jednym miejscu sprawdzić instalację LPG, odgrzybić klimatyzację, wymienić opony i dokonać określonej naprawy niż szukać różnych warsztatów, które specjalizują się w poszczególnych zakresach. Dobrze jest także przy okazji przeprowadzić pełną diagnostykę, która może wskazać, że jakiś układ nie działa prawidłowo. Bogata oferta to nie wszystko. Pracownicy warsztatu muszą dysponować odpowiednią wiedzą i doświadczeniem. Fachowcy powinni zapytać cię o rocznik, pojemność i moc silnika, przeszłość pojazdu, styl jazdy oraz niepokojące objawy. Trudno oczekiwać profesjonalnego podejścia od pracowników, których nic nie interesuje, bo nie mają czasu i sami wszystko sprawdzą.
Doświadczenie
Nieprzerwana działalność od wielu lat wskazuje na to, że dany warsztat mechaniczny wyrobił pewną renomę i wciąż sobie radzi z różnymi klientami. Kierowca z pewnością wolałby mechanika, który jest znany w lokalnej społeczności. Najprostszy sposób to popytanie znajomych, lecz to nie zawsze jest wiarygodne. Firmę możesz przeanalizować na rządowych stronach, gdzie po wprowadzeniu odpowiednich danych dowiesz się, kiedy została założona, czy ma jakieś długi i czy w jej działalności były przerwy. Możesz także sprawdzić, czy warsztat został umieszczony w mapach Google, a jeśli tak, to jakie ma opinie. Przedsiębiorca, który dba o swoją renomę, będzie miał wiele pozytywów i do tego sumiennie odpowie na każdą negatywną recenzję. O doświadczeniu świadczą także zdobyte certyfikaty i referencje.
Jasne zasady dokonywanych napraw
Warsztat samochodowy jest przedsiębiorstwem, a więc obowiązują go określone przepisy. Przyjęcie auta powinno być poprzedzone protokołem, w którym znajdują się dane pojazdu, jego stan, zauważone usterki, ilość paliwa i przebieg. Dzięki temu mechanik nie powie, że „to już tak było”, a ty pozbędziesz się niepotrzebnych kłopotów. Dodatkowo spisuje się zlecenie, w którym znajdzie się opis usterki, zakres prac, termin oddania pojazdu i orientacyjna cena. Mechanik powinien wziąć twoje dane, aby w razie potrzeby móc do ciebie zadzwonić i powiadomić o usterkach odkrytych podczas naprawy samochodu czy dodatkowych kosztach wynikłych z określonego problemu. Fachowiec nie powinien mieć problemu z pokazaniem części, które zostały wymienione. Klienci są niezadowoleni, jeśli wstępnie słyszą niewielką kwotę, a podczas płatności otrzymują dwa razy większy rachunek.