Samochód wyposażony jest w kilka filtrów, których zadaniem jest wyłapywanie obiektów oraz substancji stanowiących zagrożenie dla jego działania. Aby jednak funkcjonowały one prawidłowo, muszą być co jakiś czas wymieniane – podczas pracy stopniowo się brudzą i stają się przez to mniej skuteczne. Jeśli zajdzie taka potrzeba, do ich wymiany powinno dojść podczas okresowej wizyty w warsztacie – nasza firma, wykonująca przegląd samochodowy w Lublinie i okolicach, łatwo dostrzeże, które elementy wymagają wymiany i zaproponuje wykonanie takiego zabiegu. Warto jednak znać zalecenia producentów, aby nie jeździć do czasu przeglądu z niesprawnym filtrem.
Kiedy wymienić filtr powietrza?
Filtr powietrza ma duży wpływ na prawidłowe działanie silnika. Jego zadaniem jest usuwanie zanieczyszczeń z powietrza wykorzystywanego w komorach spalania. Zaleca się wymianę filtra powietrza co 20-30 tysięcy przejechanych kilometrów. Jego koszt jest jednak dość niski, więc na wszelki wypadek warto rozważyć robienie tego częściej.
Po jakim czasie wymienić filtr oleju?
Filtr oleju wyłapuje przede wszystkim spalone resztki tej substancji, powstałe w wyniku pracy silnika, a także zabrudzenia, które przedostały się przez filtr powietrza. Zaleca się montaż nowego egzemplarza zgodnie z zaleceniami producenta, czyli zwykle po każdej wymianie oleju lub 15-20 tysiącach przejechanych kilometrów. Należy mieć jednak na uwadze, że filtr oleju musi zostać dobrany pod konkretny silnik.
Kiedy należy wymienić filtr paliwa?
Filtr paliwa służy do usuwania z tej substancji różnorodnych osadów. Zalecany moment jego wymiany zależy od rodzaju silnika: w silnikach wysokoprężnych jest to 30-50 tysięcy przejechanych kilometrów zaś w benzynowych 100 tysięcy. Jest to spowodowane wyższymi wymaganiami, które stawiają paliwu silniki wysokoprężne.
Kiedy czas wymienić filtr pyłkowy?
Zwany jest również filtrem kabinowym. Ma za zadanie oczyszczać powietrze dostające się do wnętrza samochodu, powodując u kierowcy oraz pasażerów dyskomfort, a nawet zagrożenie dla zdrowia. Należy wymieniać go przynajmniej raz w roku – na przykład podczas przeglądu klimatyzacji, jeśli oczywiście samochód ją posiada.