Bezpieczeństwo korzystania z auta jest w znacznej mierze uzależnione od jego stanu technicznego, właściciel powinien więc zadbać o to, by regularnie dokonywać przeglądów oraz wymieniać wszystkie zużywające się podzespoły oraz szybko reagować na awarie. W tym celu należy systematycznie odwiedzać dobry warsztat samochodowy. W Świdniku i okolicach usuwaniem usterek mechanicznych zajmuje się firma Auto-Lux. Znaczną część problemów z autem stanowią jednak efekty szkód parkingowych, stłuczek, kolizji i wypadków. Takie sytuacje sprawiają, że kierowcy stają przed dylematem – wybrać nową część, czy raczej naprawić starą. Przekonajmy się, jak rozwiązać ten problem w razie pęknięcia zderzaka.
Co trzeba wiedzieć o zderzakach samochodowych?
Większość zderzaków jest dziś produkowana z tworzywa sztucznego – głównie z popularnego ABS. Jest ono sztywne i wytrzymałe, a przy tym dość elastyczne, daje więc dobrą ochronę w razie uderzenia, a przy tym nie jest narażone na korozję i okazuje się łatwe do polakierowania. Ponieważ ABS zalicza się do termoplastów, może być łatwo zespawany. Takie wyjście znacznie redukuje koszt naprawy oraz przy zachowaniu właściwej technologii oferuje identyczną wytrzymałość, jak nowy element.
Jak spawa się zderzaki samochodowe?
Spawanie zderzaków samochodowych przypomina nieco spawanie metalu. W tym przypadku materiał jest jednak podgrzewany strumieniem gorącego powietrza albo specjalną rozgrzewaną przez opór elektryczny głowicą. Wysoka temperatura powoduje częściowe upłynnienie krawędzi wokół uszkodzenia i pozwala na wprowadzenie ulegającej stopieniu dodatkowej ilości materiału wypełniającego ubytek. Po zastygnięciu część jest szlifowana i po oczyszczeniu lakierowana. To czy element da się zespawać, zależy od skali ubytków i niezbędnego nakładu pracy. Jeżeli są one stosunkowo niewielkie, procedura naprawy będzie bardziej opłacalna. W przeciwnym razie lepiej rozważyć zakup nowej części.